Rabu, 19 April 2017

The Beginning 🌸

Posted by with No comments
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Sekadar hiasan

Hai semua..Masihkah kau ingat pada saya?Sudah lama saya menghilang.Kini tiba masa untuk saya kembali.Kembalinya saya sekarang ini bukan sebagai Aida Shaza atau Aida Nur Shaza atau Asha Misha.Tetapi saya kembali dengan nama Eiyda Fyna.Just call me Fyna.Lebih afdal panggil saya Cik Fyna memandangkan saya masih lagi bujang.Hahaha.Nanti bila dah berumah tangga,boleh panggil saya Puan Fyna.Hahahaha.Mengarut pula 😂

Sebelum ni mesti ada sebilangan dari sini yang sudah baca mengenai hidup saya kan?Cerita yang kebanyakkannya mengenai Cinta.Mesti ada kan? 😶 Sokay.But actually saya malu sangat dengan perilaku saya sebelum ni.Rasa macam saya ni terhegeh-hegeh sendiri.Malu sangat.Bila duduk bersendirian mesti saya terfikirkan perkara ni.Sampai satu tahap saya menangis dan rasa menyesal sangat.Apalah kata korangkan.Dulu saya bangga sangat dengan apa yang saya dapat.Sampai satu dunia saya nak beritahu.Tetapi tak lama saya bahagia.Kebahagiaan itu ditarik semula.Cinta diberi,dilepaskan.Dilepaskan atas sebab manusia lain yang tidak berpuas hati.

Orang dulu saya agungkan pergi meninggalkan saya yang terkontang-kanting.Perginya dia membuatkan hidup saya berubah 100%.Tapi saya bersyukur sangat.Ada hikmah disebalik ini.Mungkin اللّهُ mahu beri saya petunjuk yang sebenarnya tiada jalan yang lurus dan cerah apabila kami bersama.Atau lebih tepat,kami tak berjodoh.Dan saya percaya jika ketika itu kami tidak berpisah,suatu hari nanti pasti kami akan terpisah jua andai tiada suratan takdir jodoh antara kami.Mungkin jika kami masih berhubungan lama,kelak nanti apabila kami dipisahkan,pasti akn lebih sakit daripada sekarang.Saya percaya apa yang terjadi ada hikmahnya.Maybe saya bukan orang yang tepat baginya 😊

Sungguh saya berasa agak menyesal kerana mencintainya sepenuh hati sampai dia diletakkan di tempat pertama yang sepatutnya itu adalah tempat pencipta kita.Terlalu taksub dengan Cinta sampaikan saya lupa bukan diri saya yang menentukan masa.

Rasulullah shallallahu'alaihi wa sallam bersabda:

"Cintailah kekasihmu sewajarnya saja karena bisa saja suatu saat nanti ia akan menjadi orang yang kamu benci. Bencilah sewajarnya karena bisa saja suatu saat nanti ia akan menjadi kekasihmu." (HR. Al-Tirmidzi)


😔 اَسْتَغْفِرُ اَللّهَ 


Ya ampun.Kata taknak dah sebut mengenai ni.Haish.Apapun,teruskan stalk my blog sebab nanti insyallah akan ada ilmu baru dan pengetahuan baru untuk semua.Insyallah lepas entri ni saya akan post mengenai kolej-kolej dan universiti-universiti kerajaan dan juga swasta.Rasanya itu berguna untuk semua terutamanya bagi yang mahu mencari hala tuju macam saya 🙈 Saya lepasan SPM 2016 🙌 Alhamdulillah result okay.Memuaskan.Dan dapat memuaskan hati mak abah sebab berjaya naik pentas masa result diumumkan 🙊 


😊 اَلْحَمْدُلِلّهِ


Jumpa lagi di entri akan datang.Terima kasih 💕


Assalamualaikum .




Pssstt : Blog dalam keadaan membaik pulih .


    


0 ulasan:

Catat Ulasan

Sila Komen